آخرین اخبار
کد مطلب: 125411
اجمالي/ رهبر معظم انقلاب در ديدار اعضاي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي سراسر کشور:
9 دي دفاع از ارزش‌ها و دين بود/ کساني که همه امکانات کشور دستشان هست يا بوده حق ندارند نقش اپوزيسيون بازي کنند/ اينها بايد پاسخگو باشند
تاریخ انتشار : 1396/10/06 13:17:38
نمایش : 1713
رهبر معظم انقلاب با بيان اينکه هزاران توپخانه‌ دروغ‌پردازي به سمت اين ملت مشغول شليک هستند تاکيد کردند: کساني که کشور در اختيارشان هست يا بوده ديگر حق ندارند عليه کشور حرف بزنند و اينها بايد پاسخگو باشند.
به گزارش سلام لردگان؛به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر حفظ و نشر آثار آيت‌الله العظمي خامنه‌اي، در آستانه‌ نهم دي‌ماه روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت، اعضاي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي سراسر کشور، صبح امروز (چهارشنبه) با حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي ديدار کردند.

مهم‌ترين محورهاي اين ديدار در ادامه مي‌آيد:

🔹در جنگ بايد حدس بزنيد دشمن مي‌خواهد چه‌کار بکند. امروز حدس زدن نياز ندارد، هزاران توپخانه‌ي دروغ‌پردازي به سمت اين ملت مشغول شليک هستند، براي اينکه مردم را نااميد و بدبين کنند و اعتماد به نفس مردم را بگيرند.

🔹متأسفانه در داخل هم گروهي، درست همان کار دشمن را ادامه مي‌دهند: نااميد کردن مردم، متهم کردن، دروغ‌هاي شاخدار دشمن‌ساز را در ذهن مردم جا انداختن؛ اين‌ها کارهايي است که عده‌اي دارند انجام مي‌دهند.

🔹اين‌ها تقوا ندارند؛ آن کساني که کار دشمن را در داخل انجام مي‌دهند تقوا ندارند. اين‌ها دينشان سياسي است؛ به‌جاي آنکه سياستشان ديني باشد، دينشان سياسي‌کاري است.

🔹همان کار دشمن را انجام مي‌دهند که فلان جناح يا فلان‌کس را بالا يا پايين ببرند. بعضي‌ها صاحب رسانه‌اند، بعضي‌ها صاحب منبرهاي تبليغاتي هستند، مي‌توانند حرف بزنند و نه خدا، نه دين، نه انصاف را رعايت نمي‌کنند.

🔹اين‌ها دشمن را شاد مي‌کنند به قيمت نااميد کردن مردم و نسل جوان؛ بخصوص کساني که همه‌ي امکانات مديريتي، يا امروز دستشان است يا ديروز دستشان بوده، فرقي نمي‌کند؛ تمام امکانات دست اين‌ها بوده يا هست و آن‌وقت به قول فرنگي‌مآبان، نقش اپوزيسيون به خود مي‌گيرند.


🔹اين‌ کساني که کشور در اختيارشان هست يا بوده ديگر حق ندارند عليه کشور حرف بزنند. اينها بايد پاسخگو باشند. بنده‌اي که امکانات در اختيارم است نميتوانم مدعي باشم، بايد پاسخگو باشم که چه کردم با اين امکانات. به جاي اينکه پاسخگويي کنم، نقش مدعي را عليه اين و آن بازي کنم، مردم قبول نميکنند اين را. حالا ممکن است کسي فکر کند در مردم تاثير ميگذارد. مردم هم آگاهند و نمي‌پذيرند اين را.

🔹 همه‌ي مديران جمهوري اسلامي از اول تا امروز، خدمات مهمي انجام داده‌اند؛ خب ما بوديم و از نزديک ديده‌ايم؛ البته صدماتي هم زده‌اند.

🔹انسان بايد خدمات دولتي‌ها و قضائي‌ها و مجلسي‌ها را در طول زمان -هر چه بوده- سپاسگزاري کند.

🔹صدمات را هم بايد نقد کرد؛ منتها نقد منصفانه و مسئولانه، نه نقد همراه با تهمت. نقد و نقدپذيري واجب است، تهمت و لجن‌پراکني حرام است. نقد با تهمت زدن و تکرار کردن حرف دشمن فرق دارد.

🔹نقد بايد منصفانه و عاقلانه و مسئولانه باشد. سياه‌نمايي هنر نيست.

🔹اينکه برداريم همين‌طوري بي‌هوا اين قوه و آن قوه را بدون هيچ تمييزي محکوم کنيم، اينکه هنري نيست. هر بچه‌اي هم مي‌تواند سنگ بردارد و شيشه‌ها را بشکند؛ اينکه هنري نيست.هنر اين است که انسان منطقي و منصفانه حرف بزند و براي قدرت‌يابي حرف نزند و خدا را در نظر داشته باشد. 

🔹انقلابي‌نمايي غير از انقلابي‌گري است. انقلابي‌گري کار سختي است؛ پابندي و تدين لازم دارد.

🔹نمي‌شود که انسان يک دهه همه‌کاره‌ي کشور باشد، بعد يک دهه‌ي بعدي تبديل شود به مخالف‌خوان کشور.

🔹۹دي که آن‌قدر عظمت دارد، پاسخ ملت به اين بازي‌ها بود. ۹دي دفاع از ارزش‌ها و دين بود. آنجا ايستادگي‌اي که کرديم براي دفاع از [اصل] انتخابات بود.

🔺خيلي بايد مراقب خودمان باشيم؛ امام فرمودند که ملاک، حال فعلي افراد است؛ امام حکيم بود، معناي اين سخن آن است که هيچ‌کس ضمانت درست بودن تا دم مرگ را ندارد و بايد مراقب خودش باشد. حکم مستوري و مستي همه بر عاقبت است. 

ادامه دارد...

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس